• TOP
  • WORKS
  • [360°VR] JAPAN – Where tradition meets the future
WORKS

[360°VR] JAPAN – Where tradition meets the future

CLIENT
日本政府観光局|JNTO Japan National Tourism Organization
LAUNCH
Jan. 16. 2018
LINKS
VR MOVIE

欧州15カ国を対象に、日本政府観光局のVISIT JAPANキャンペーンとして「伝統と革新が出会う場所」というコンセプトに基づき360°VR動画を制作。日本文化の伝統と革新それぞれの要素が感じられるスポットを選び、他の国にはない独自性のある文化や体験にフォーカス。通常、実写の360°VR映像ではカメラマンや機材が写り込んでしまうことから固定されたアングルになりがちだが、本作では特殊な撮影機材や技法を駆使したことによって縦横無尽なカメラワークを実現している。公開直後からYouTubeとFacebookを中心に話題となり、累計の再生回数はVR動画としては異例の1300万回を超えている。 ※スマートフォンでVR映像を見るには無料のYouTubeアプリが必要となります。

For VISIT JAPAN campaign by JNTO targeting 15 countries in Europe, we created a 360°VR movie image based on the concept of “where tradition meets innovation.” Selecting locations where elements of tradition and innovation coexist, we focused on our unique cultures and experiences not found in other countries. Normally when conducting actual shooting of 360°VR images, camera angles tend to be fixed in order to not have shooting equipment and cameraman appear in the movie. However, by using special equipment and shooting technique, we were able to realize an extremely free camera work. Immediately after the release of the movie, it became a buzz centering YouTube and Facebook and accumulated over 1.3 million views which is by far rare for a VR movie image. *View of VR image on smartphones requires a free YouTube app.

CATEGORY
VR
WEB

IMAGE

MOVIE

PLATFORM

IMAGE

東京タワー
京都の伏見稲荷
京都の人力車
渋谷のスクランブル交差点
歌舞伎役者
奈良の鹿公園
原宿のモンスターカフェ
銀座の回転寿司
京都の舞妓
相撲力士
京都の伏見稲荷
ピカチュウのUFOキャッチャー
回転寿司
相撲力士
白いカードボード
赤いカードボード