WORKS

冬のキャンペーン

CLIENT
日本ピザハット株式会社
LAUNCH
Dec. 1. 2018

様々な業態でAIの活躍を目にする昨今、日本初の試みとしてピザハットの「おいしさAI解析CM」を冬のキャンペーンとして制作。表情解析AIを用いて撮影中のおいしい表情を「しあわせ指数」として数値化、その数値の上がり下がりをCM内で描いた。また、専門家のコメントも収録したCMメイキングムービーも制作、単なるイメージや演出ではないピザハットのおいしさへの本気度を伝えた。

In recent days, we see AI active in many business categories. So as a first trial for Pizza Hut in Japan, we created a “Delicious AI Analysis CM” for the winter campaign. We brought in an AI facial expression analysis to the shoot and expressed in numerical form the “happy index” of the delicious facial expression while eating pizza and showed the rise and fall of the index in the TVCM. We also created a making movie of the TVCM and recorded comments by a professional to show that this is not simply an image or directed acting but is a communication of the serious commitment of Pizza Hut’s pursuit for deliciousness.

CATEGORY
GRAPHIC
MOVIE
PR
SP
TVCF
WEB

IMAGE