SERVICE
空中スト外観クロックスのシューズを掴んで空を飛ぶドローン

VIRAL/ PR EVENT バイラル・PRイベント

PRイベントに新しいテクノロジーやアイディアを加えることで多くのメディアでニュースとなりSNSで話題が拡散した事例の紹介。

世界で初めて自動制御されたドローンがシューズを運んでくる空中ストアでは、シューズをつかむ機能を持つドローンを開発し六本木のミッドタウンで実際の店舗をオープンしたところ、18のテレビ番組で取り上げられ新聞やWEBなど500以上のメディアでニュースとなった。日本政府観光局(JNTO)のインバウンドプロモーションでは、欧州5カ国6都市でAR技術を活用して日本の伝統的な衣装に変身できるインタラクティブ・ビジョンを展開した。

Introducing activities where latest technologies and ideas are implemented to PR events attracting many media coverage and spreading on the social network.
In the Midair Store project, we created the world’s very first self-regulating drone delivering shoes from a store set up in midair. A drone with a function to pick up the shoes was uniquely developed for this event and a Midair Store was set up at Midtown in Roppongi. When the Midair Store opened, it was taken up by 18 TV programs and became news in over 500 media including newspapers and websites.
For Japan National Tourism Organization (JNTO) inbound promotion, an interactive vision using AR technology were set up at six cities in five European countries. It entertained people by making them look like they are wearing a traditional Japanese costume of their choice.

CASE STUDY 事例紹介

空中ストア Flying Shoe Store

クロックス・ジャパン|Crocs

撮れ~る!アドベンチャー

クロックス・ジャパン|Crocs

デジタル試着

クロックス・ジャパン|Crocs

[AR] JAPAN – インタラクティブ・ビジョン|VISIT JAPAN

日本政府観光局|JNTO Japan National Tourism Organization

Dragon Ash「Headbang」|360°VRミュージックビデオ

ドコモ with support from Google|DoCoMo with support from Google

プロジェクターマン

ガンホー・オンライン・エンターテイメント|Gunho

AR福引

トレンドマイクロ|TREND MICRO

JFA New Jersey Press Conference

アディダス ジャパン|adidas

PREDATOR X Caravan Car

アディダス ジャパン|adidas

ZERO EMISSION Part.1 Copenhagen

日産自動車|NISSAN

ZERO EMISSION Part.2 Tokyo

日産自動車|NISSAN

ZERO EMISSION Part.3 New York

日産自動車|NISSAN

Brand – Scuba Ballet

INTERCONTINENTAL HOTELS & RESORTS

Brand – Bed on Wall / ANA Crowne Plaza

IHG・ANA・ホテルズグループジャパン | IHG ANA Hotels Group Japan