SERVICE
ミュージアム美術館紹介

DIGITAL/ INTERACTIVE デジタル・インタラクティブ

先端的なテクノロジーを導入したデジタルコンテンツや、ユーザー参加型のインタラクティブなクリエイティブ施策の事例紹介。

ANAの海外プロモーションIS JAPAN COOL?のSAMURAI AVATARでは、自分自身の顔写真を使用してデジタル上で3D CGのサムライの甲冑を自由にカスタマイズすることができ、更に3Dプリンター用のデータをダウンロードすることで実際にフィギュアを作り出すことができる。公開から1ヶ月で世界60カ国から5000体以上のサムライが出現した。Francfrancのクリスマスコンテンツでは、動画の中に登場する100個のクリスマスギフト商品をクリックして触ることができるインタラクティブムービーを開発した。飛び出す絵本のような表現で楽しみながらエコロジーについて学べる「エコだ動物園」は、世界で最も権威あるデジタル広告賞のひとつFWAで年間のグランプリに選出された。

Introducing works of digital content that utilizes technologies in the forefront and an interactive creative measure involving user participation.
In ANA’s overseas promotion “IS JAPAN COOL?” SAMURAI AVATAR allows people to freely customize their own 3D CG Samurai armor on a digital format using picture of their faces. Furthermore, by down-loading data for the 3D printer, people can create their own figure doll. Within one month after its release, over 5,000 figure samurais were born in over 60 countries around the world.
In Francfranc’s Christmas content, we developed an interactive movie in which people can enjoy clicking and touching 100 Christmas gift products that appear in the movie image.
In “Eco Zoo” we created an image where readers learn about ecology through enjoying an execution similar to a pop-up picture book. This was selected for annual Grand Prize in FWA, one of the most authoritative award in the digital award category.

CASE STUDY 事例紹介

SAMURAI AVATAR|IS JAPAN COOL? CRAFTSMANSHIP

全日本空輸|ANA

IS JAPAN COOL? DOU – 道|THE TANGIBLE MANNER

全日本空輸|ANA

IS JAPAN COOL? MUSEUM(MUSEUM IN THE CLOUD)

全日本空輸|ANA

日本ブランディング|JAPAN – Where tradition meets the future

日本政府観光局|JNTO Japan National Tourism Organization

JAPAN TRAVEL PLAN MAKER

日本政府観光局|JNTO Japan National Tourism Organization

ANAウィーン|Wien Visual Trip

全日本空輸|ANA

オキナワーズ|7日で7つ沖縄島めぐり

OKINAWA/ ANA(沖縄県)

Francfrancクリマス「100 GIFTS Christmas Story 」

フランフラン|Francfranc

8BIT FAMILY みんなの家族キャラメーカー

クロックス・ジャパン|Crocs

miniture christmas

セブン-イレブン・ジャパン|Seven-Eleven Japan

Planet ZERO

日産自動車|NISSAN

RELATED 関連ニュース