WORKS

UCC BLACK無糖

CLIENT
UCC上島珈琲|UCC Ueshima Coffee
LAUNCH
Jun. 12. 2017

前年に引き続き、UCC BLACK 無糖の広告キャンペーンを担当。”限界なんて、ない”をコンセプトに,B’z書き下ろしのタイアップ曲「声明」が流れる中、潜在能力を最大限に発揮して疾走するドローンの姿をコーヒー豆が秘めたポテンシャルを抽出することに挑み続けるUCC BLACK 無糖と重ねて描いた。 また、交通広告や店内 POP、WEB サイト、PR など立体的なコミュニケーションもトータルに企画制作。 PR 施策としては、コーヒー豆に B’z のタイアップ曲「声明」を聴かせながら焙煎・抽出した「UCC B’z缶」を製造し、B’zシングル「声明 / Still Alive」の購入応募特典として用意。そのメイキングムービーは、You Tube にて視聴数を伸ばして話題を呼んだ。

The second year of the campaign carries the concept, “there is no limit”. For TVCM, a tie-up song written by B’z (a Japanese rock duo) called “Seimei (proclamation)" runs in the background, while the movie image shows a drone darting in air maximizing it’s potential, which overlaps the ceaseless challenge of UCC BLACK to extract the potential of quality hidden in the coffee beans. The campaign spins across TVCM, print ad, transit ad, in-store POP, WEB site and PR activities. As a PR measure, the original “UCC B’z Can” coffee that was roasted and extracted while playing the track of “Seimei” was manufactured to be given away as lottery prize for B’z music DVD “Seimei/Still Alive”. The backstage shots of the 'B’z Can' coffee production was also posted on YouTube whose view grew and spread the words.

CATEGORY
GRAPHIC
MOVIE
OOH
PR
SP
TVCF
WEB

IMAGE

MOVIE