WORKS

お弁当にGood!「世界一のランチ」

CLIENT
ニチレイフーズ|Nichirei Foods
LAUNCH
Aug. 21. 2017

お弁当向け冷凍食品シリーズ「お弁当にGood!」のWEBムービーを制作。食べる人のことを考えて「保存料・着色料・化学調味料不使用」を徹底するブランドの想いを表現するために、商品単体ではなく「お弁当」そのものの価値向上を目指した。「世界一のランチ」というタイトルで、どんな名店の料理にも勝るお弁当の魅力を伝えるとともに、実の親子を起用することで、お弁当という小さな箱に詰まった人々の想いや、お弁当がつなぐ家族の絆を描いた。

We created a WEB movie for “Obento ni Good!” Nichirei frozen food series made especially for packed lunch use. In order to express the brand’s mind- set to keep all products completely free of “preservatives, artificial coloring and chemical seasonings” bearing in mind those people who will eat them, we aimed at raising the value of the “obento” rather than featuring each product. The movie is titled “The Best Lunch in the World.” Together with a story of the delightfulness of obento that can overwhelm any dishes prepared by famous restaurants, it portrays the love, care and the family bonding that are packed in the small obento box featuring a real mother and daughter.

CATEGORY
MOVIE
PROMOTION
WEB

IMAGE

MOVIE