WORKS

日本ブランディング|JAPAN – Where tradition meets the future

CLIENT
日本政府観光局|JNTO Japan National Tourism Organization
LAUNCH
Nov. 7. 2016
LINKS
WEB SITE
ARTICLE
ARTICLE

アジア最大の広告賞Spikes AsiaのFilm Craft部門でSilverとBronzeを受賞。更に、世界3大広告賞One Showの映像部門でも3つのカテゴリーでFinalistに選出された。欧州向け日本ブランディングプロモーションとして、コンセプトメイキングから、ムービー、WEB、グラフィック、イベントブース、ノベルティまでをトータルで企画・制作を手がけた。WEBサイトでは、登場するすべてのシーンをクリックする事が出来るインタラクティブムービーを開発し、英語、ドイツ語、フランス語、スペイン語、イタリア語に対応。欧州15ヵ国の統一ブランディングとして各国のあらゆるメディアでクリエイティブが展開された。動画の再生回数は公開から半年で1,200万回を超えている。

This is a production for unified branding of Japan with the creative being enrolled in medias of 15 countries in Europe. We took total charge of the planning and creative from developing the concept, creating movie images, WEB graphics, event booths and novelties. When the scenes that appear on the WEB site are clicked or touched on the screen, an interactive movie can be seen with voice over available in English, German, French, Spanish and Italian.

CATEGORY
EVENT
GRAPHIC
MOVIE
WEB

IMAGE

赤い傘をした舞子とロボット

PLATFORM

IMAGE

舞妓
舞妓
スカイツリー
原宿ガール
ゲームセンター
渓谷
東大寺大仏
茶道
弓道
竹林
ライトアップされた東京タワー
夜の歌舞伎町
浅草雷門
JNTOの旅行博覧会日本ブース外観
イラストが描かれたノート
イラストが描かれたトートバック
旅行博展示ブース
旅行博展示ブース

AWARD