WORKS

JAPAN – Where tradition meets the future

CLIENT
日本政府観光局|JNTO Japan National Tourism Organization
LAUNCH
Nov. 6. 2016
LINKS
WEB SITE
ARTICLE
ARTICLE

アジア最大の広告賞Spikes AsiaのFilm Craft部門でSilverとBronzeを受賞。更に、世界3大広告賞One Showの映像部門でも3つのカテゴリーでFinalistに選出された。欧州向け日本ブランディングのコンセプトワードを「Where tradition meets the future」に定め、革新と伝統の両極的なコントラストが際立つ日本の魅力が入り混じった様を表現してる。制作にあたってはNY在住のドイツ人映像作家ヴィンセント氏とコラボレーションし、2週間にわたって東京・京都・和歌山など30か所以上を巡り撮り下ろした。動画の公開直後からSNSを中心に世界中で話題となり、動画の再生回数は公開から半年で1,200万回を超えている。

A concept of “Where tradition meets the future” was selected for the branding of Japan to the countries of Europe. Collaborating with Mr. Vincent, a New York resident, German filmmaker to create the movie image, shooting was conducted in Tokyo, Kyoto, Wakayama and other locations totaling 30 places. The movie features a mixture of Japan’s outstanding extreme contrasts of innovation and tradition which together forms the attractive quality of Japan today.

CATEGORY
MOVIE

MOVIE

IMAGE

スカイツリー
東京タワー
渓谷
奈良東大寺
お坊さん
伏見稲荷
舞妓
ゲームセンター
科学未来館
ロボットASIMO
茶道
熊野古道
弓道
上野の居酒屋
東京の街並み
お坊さん

AWARD