WORKS

IS JAPAN COOL?

CLIENT
全日本空輸|ANA
LAUNCH
Feb. 10. 2012
LINKS
web site

3.11の東日本大震災以降、減少してしまった海外から日本へのインバウンド需要を喚起する施策。伝統から最先端、自然からテクノロジーなど、多種多様なカオスさが日本の一番の魅力であると定義し「温泉」「ハイテクトイレ」など36個のコンテンツをサイト上で並列に紹介。ユーザーからの投票で、リアルタイムにランキングが見れる参加型サイトとして、全く新しい日本の魅力発信プラットフォームが実現した。

Initiative to recover the inbound tourism demand to Japan which dropped significantly after the 3.11 earthquake. From tradition to state-of-the-art, from nature to technology, such variety that creates the chaos is the greatest beauty of Japan. The website features the 36 contents to highlight this point which include hot springs, high-tech toilet, etc. The users were asked to vote on the contents and were able to see the ranking in real-time which became an all-new platform to communicate the beauty of Japan.

CATEGORY
GRAPHIC
MOVIE
WEB

IMAGE

MOVIE

AWARD

ADFEST(2013) / Lotus Roots - finalist