WORKS

Brand – Bed on Wall / ANA Crowne Plaza

CLIENT
IHG・ANA・ホテルズグループジャパン | IHG ANA Hotels Group Japan
LAUNCH
May. 1. 2008

ANAクラウンプラザホテル誕生に伴う、ローンチキャンペーンの一環として実施されたアンビエント広告。銀座のソニービルの壁面に実寸大のベッドを設置し、パジャマ姿の女性がベッドに眠ることでブランドが最もこだわる「良質な眠り」を表現。黎明期であったSNSにおいて、バズ拡散を念頭にプランを設計。国内外のメディアにも多数取り上げられ、急速なブランド認知拡大を実現した。

A PR breakthrough by placing beds high up on the walls in key business districts, with models performing to sleep and wake up refreshed – The stunt introduced a new hotel brand, ANA Crowne Plaza that promises guest comfortable sleep experience, preparing them for a better/brighter day tomorrow. The event generated significant media coverage in Japan and key markets including US, Australia, and various countries in Asia and Europe.

CATEGORY
EVENT
WEB

IMAGE

AWARD

The MOBIUS Award(2008)
Outdoor - Best of Show, Asia Pacific PR Awards(2008)
Ambient/Guerrilla - Bronze, Singapore Outdoor Advertising Awards(2008)
Ambient/Guerrilla - Shortlist, Japan Graphic Designers Association(2008)