WORKS

BLACK無糖

CLIENT
UCC
LAUNCH
Apr. 15. 2016
LINKS
web site

日本を代表するアーティスト桑田佳祐氏を起用したUCC BLACK無糖の広告キャンペーン。 TVCMでは「男のブラック」をコンセプトに桑田氏がこのCM用に書き下ろした新楽曲 「大河の一滴」をボウタイを緩めたタキシード姿で熱唱する姿を描いた。また、電車中吊りポスターや、店内POP、スペシャルwebサイトなど 立体的なコミュニケーション設計から制作までをトータルで担当。 桑田氏がスーパーリアルな本人そっくりの仮面を外す衝撃のラストを描いた web用長尺ムービーは、Youtubeにて視聴数を伸ばし桑田ファンに止まらず話題を呼んだ。

This is an advertising campaign for UCC BLACK can coffee using Keisuke Kuwata, a renowned artist in the music world of Japan. Under the concept of “Men’s Black,” Kuwata composed a new song, “Taiga no Itteki” (meaning: a drop from the great river) for the TVCM and Kuwata himself wearing a tuxedo with his bow tie loosened made a powerful performance. A multi-approaching, dimensional communication was designed and created for the campaign linking the TVCM with other exposures such as transit posters, in-store POP and a special WEB site. The longer movie footage for the WEB site with an impactful ending of Kuwata taking off a mask which is an exact replicate of his face attracted views on YouTube and became talked about much beyond Kuwata fans.

CATEGORY
BTL
GRAPHIC
MOVIE
PR
WEB

IMAGE

桑田佳祐とUCCブラック缶コーヒー
桑田佳祐とUCCブラック缶コーヒー
桑田佳祐とUCCブラック缶コーヒー