本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

May. 19. 2014

FULL THROTTLE / UCC

 

UCC_FT_まとめ

UCCの新カテゴリー商品、スパークリングカフェイン「フルスロットル」の新製品キャンペーンを担当。TVCM、パッケージデザイン、グラフィック広告、webPR、サンプリングイベント、LINEスタンプなど様々な手法で立体的にロンチした。デビルマンを「覚醒の象徴」として描くことでアタマをスカッとさせたいときに飲んでほしいという製品特長を表現。原作者である永井豪氏描き下ろしのオリジナル原画も話題を呼んだ。
Sparkling caffeine, “Full Throttle” is a new category and product from UCC and ENJIN was hands on with the launch campaign. From TVCF to package design to print ads, web PR, sampling events, to LINE stamps, we created a dimensional campaign in support of Full Throttle. The idea featured, Devil Man, a manga character, as the “symbol of awakening” to impressively communicate the product feature which is the choice of beverage when you want to clear your head. The fact that it was drawn by the original artist, Go Nagai, helped to create buzz around the work.

http://full-throttle.jp/