本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Jul. 12. 2008

TUBE 2008 – 地球の夏が心配だ / Sony Music

40.TUBE地球

夏の代名詞・TUBEのニューアルバム、「Paradiso」の新聞広告。2008年は、政府がはじめて温暖化ガス排出量の削減に向けた具体策を発表したこともあり、「地球温暖化」に注目があつまっていた。「終わらない夏」への不安感を夏の活動が多いTUBEがあえて宣言する、その意外性で新聞読者の目をひくことを狙った。
This is a newspaper ad to feature the band’s new album, “Paradiso.” (TUBE is a band strongly linked to the summer season). In 2008, for the first time, the government has announced a specific measure to cut greenhouse gas and all eyes were on the issue of global warming. The ad aimed to further drive focus on the topic with the contrast made by the summer-band TUBE to speak about the concerns for an “endless summer.”