本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Dec. 12. 2012

パス☆マネ / TREND MICRO

psmn_1

psmn_3

psmn_2

主に「イノベーター」、「アーリーアダプター」に向けた「パスワード管理アプリ」のコミュニケーション施策。ついつい口ずさみたくなるようなキャッチなメロディーにメッセージをのせ、パスワード管理の必要性を訴求。表現はターゲットとの親和性からアニメーションを採用し、メッセージの浸透度とSNS上での拡散性の強化を狙った。また、Facebookと連動することで、アニメーションがパーソナライズされるような仕掛けを用意し、より深い自分事化を実現した。(企画 : ENJIN × SIGNAL)
A communication initiative featuring the password management application mainly targeting the innovators and the early adopters. Communicated the importance of password management backed by a catchy tune that you can’t help but hum along. To build affinity with the target, used animation to deliver the message and to spread it via SNS. Also, by linking up with facebook, built in a personalization function of the animation to make the message more personal to the users.