本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

May. 1. 2009

PREDATOR X Caravan Car / adidas

Spike_A

Spike_B

Spike_D

中・高校生をメインターゲットとしたスパイク4種の販売促進キャンペーン。「話題は部室で生まれる」というコンセプトのもと、内装を部室風に仕立てた大きなスパイク型のキャラバンカーを制作。全国の学校や大会に出動させ、スパイクの試し履き会を行った。味の素スタジアムで披露イベントでは、来日中のジネディーヌ・ジダンと、キャラバンカーに同行させる本物そっくりの等身大フィギュアを引き合わせるなど、話題性の喚起を狙った。
A sales promotion campaign, mainly targeting junior and high school students, featuring 4 spiked shoes. Based on the concept, “topics are born inside the clubrooms,” developed a spike-shaped caravan car with an interior of a clueb room. The caravan car appeared in schools and soccer competitions to hold spike trial program. In the display event at the Ajinomoto Stadium, created news by having Zinedine Zidane to encounter his exact replica transported in the caravan car.