本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Nov. 20. 2014

miniture christmas / セブン-イレブン・ジャパン

miniture christmas_1

miniture christmas_2

miniture christmas_3

 

クリスマスケーキのプロモーション。WEB(特にSNS)の特性を活かし、敢えてプロモーショナルなものではなく、ユーザーがコンテンツとして楽しめるコミュニケーションを狙った。クリスマスケーキとミニチュアの世界を融合させ、ファンタジックな物語を絵本風に展開。7つの物語を7日に分けてSNSで配信&WEBサイトに掲載、8日目にはそのすべてをまとめてひとつのムービーを配信した。
This is a promotion of a Christmas cake for the Christmas season. In order to maximize the nature of the WEB (especially SNS,) rather than designing a typical promotional item, the aim was to create contents with a communicational value for the viewers and users to enjoy. Christmas cake and the world of miniature figures are combined to create a fantasy in a picture book form. Together there are seven stories, one story was provided per day for 7 consecutive days on SNS and posted on the WEB site. On the 8th day, all seven versions were put together into one movie image and provided on SNS.

http://www.sej.co.jp/products/christmas/cake_miniature/index.html