本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Mar. 26. 2015

IS JAPAN COOL? WASHOKU / ANA

ijc1

ijc2

ijc3

ijc4

ijc5

ijc6

ijc7

ijc8

ijc9

ijc10

日本のカルチャーや都市の魅力を世界に発信するプロジェクト「IS JAPAN COOL?」シリーズの最新作は、2013年にユネスコ無形文化遺産にも登録された「和食」がテーマ。「寿司」「おでん」「ラーメン」「天ぷら」「鰹節」など日本を代表する料理や食材の魅力を、職人たちの技やこだわりの道具にフォーカスを当てて紹介している。
In the latest edition of “IS JAPAN COOL?”, a series which communicates the beauty and appeal of the Japanese culture and cities to the world, the topic is “Washoku (Japanese cuisine)” which was officially recognized as a UNESCO Intangible Cultural Heritage in 2013. The video showcases the amazing techniques and tools of the Japanese master chefs to introduce the iconic dishes and special ingredients such as sushi, oden, ramen, tempura, bonito flakes, etc.

https://www.ana-cooljapan.com/contents/washoku/