本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Sep. 28. 2016

IS JAPAN COOL? MATSURI/ANA(全日本空輸)

matsuri01

matsuri02

matsuri03

matsuri04

matsuri05

(使用はA4サイズ程度まで)風流とは、祭りの飾り付けをされた練り物や、きらびやかな衣装をつけて唄い踊るものの総称。面浮立では鬼面をつけた20名から40名の踊り手たちが勇壮に踊り豊穣を祈願、感謝する。起源については中国地方から大内勢の来攻や豊後大友勢の来攻に際し、鬼面をつけた武士たちにより夜襲し打ち破ったなどの説がある。///20 to 40 dancers with the demon masks perform local dancing to thank and pray for a good harvest. The festival started when the army made an attack to the village, the Bushi worriers in the demon masks fought back and won.

matsuri08

matsuri09

matsuri10

日本を代表する「ねぶた祭」「阿波踊り」「三社祭」など6つの祭りを紹介。全国各地の祭りに赴き、祭りとともに生きる地元の人々の情熱や意気込み、祭り当日の様々な見どころを映像に収めドキュメンタリームービーを制作した。また、祭りの只中の臨場感が感じられる360°映像によって、まるでその場に身を置いているかのような熱気を体感しながら、日本の祭りへの理解を深めることができるコンテンツとなっている。
This is a contents that introduces six major festivals that represent Japan such as the “Nebuta Matsuri” “Awa Odori” and “Sanja Matsuri” in a documentary style movie. Visiting all the festivals held at local places all over Japan, the film captures the passion and the energy of the local people who lives together with the festivals. Highlights of the festival as it is carried out on the actual day of the festival are also captured. By using a 360 degrees image, the perception of actually being at the festival can be felt allowing the viewers of the film to experience the heat of the scenes and deepen their understanding of Japanese festivals.

https://www.ana-cooljapan.com/contents/matsuri/