本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Apr. 15. 2016

BLACK無糖 / UCC

UCC_BLACKmuto_ShinB_160328_4

日本を代表するアーティスト桑田佳祐氏を起用したUCC BLACK無糖の広告キャンペーン。 TVCMでは「男のブラック」をコンセプトに桑田氏がこのCM用に書き下ろした新楽曲 「大河の一滴」をボウタイを緩めたタキシード姿で熱唱する姿を描いた。 また、電車中吊りポスターや、店内POP、スペシャルwebサイトなど 立体的なコミュニケーション設計から制作までをトータルで担当。 桑田氏がスーパーリアルな本人そっくりの仮面を外す衝撃のラストを描いた web用長尺ムービーは、Youtubeにて視聴数を伸ばし桑田ファンに止まらず話題を呼んだ。
This is an advertising campaign for UCC BLACK can coffee using Keisuke Kuwata, a renowned artist in the music world of Japan. Under the concept of “Men’s Black,” Kuwata composed a new song, “Taiga no Itteki” (meaning: a drop from the great river) for the TVCM and Kuwata himself wearing a tuxedo with his bow tie loosened made a powerful performance. A multi-approaching, dimensional communication was designed and created for the campaign linking the TVCM with other exposures such as transit posters, in-store POP and a special WEB site. The longer movie footage for the WEB site with an impactful ending of Kuwata taking off a mask which is an exact replicate of his face attracted views on YouTube and became talked about much beyond Kuwata fans.

http://www.ucc.co.jp/black/