本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Mar. 22. 2009

SALA FESTA / adidas

Sala_2

Sala_3

Sala_4

Sala_5

「音楽とファッションとフットサルの融合」というアディダスが提唱するフットサルカルチャー喚起を目的とした、イベントを絡めたキャンペーン。「神技」をコンセプトにした数種類のWEBムービーをフックに、イベント告知を含めたインタラクティブなモーションを駆使したサイトをオープン。赤坂サカスにおいて特設フットサルコートでのイベントを開催し、TBSの番組内にパブリシティとして仕込むなど、全方位的なコミュニケーションを展開した。
An event-inclusive campaign with an aim to drive the futsal culture of adidas which is the “integration of music, fashion, and futsal.” With godlike moves featured in the number of web video as the appeal factor, set up a website full of interactive motion which was also about announcing the event. The event was held at a special futsal court set up at Akasaka Sacas. This was an all-round communication that built in the initiative within TBS programs as a publicity.