本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Apr. 23. 2016

撮れ~る!アドベンチャー /crocs(クロックス)

crocs_01

crocs_02

crocs_03

crocs_04

crocs_05

crocs_06

crocs_07

crocs_08

crocs_09

crocs_10

crocs_11

crocs_12

crocs_13

crocs_14

crocs_15

crocs_16

crocs_17

crocs_18

crocs_19

crocs_20

試着をエンターテイメントにする体験型バーチャルアトラクション。クロックスを試着し巨大なディスプレイの前に立つと、等身大の自分自身が登場、制限時間内に足踏みやジャンプをしてバーチャルアトラクション内を駆け抜ける。足元のフットデバイスに内蔵された加圧センサーによって動きを感知し走るスピードが変化する、また床面のグリーンバックによってデジタル空間にリアルタイムで合成される仕組み。ゴールをすると家族写真が撮れてその場でQRコードが発券されプレゼント。東京と大阪の2会場で4日間開催をした。
This is a virtual reality experiential type attraction making trial of Crocs an entertainment. When people try on Crocs and stand in front of a huge display, each person in real size appears on the screen. They are instructed to walk in place, jump and run around inside the virtual attraction during a given time. The pressure sensor embedded inside the foot device senses the movements and changes their speed of running. Also, a green background is used where people do their actions to make composite images appear in real time on the screen in front. At the goal, picture is taken and a QR code is issued as a present. This event took place at two sites, one each in Tokyo and Osaka for 4 days.

http://adventure.crocs.co.jp/