本能に回帰する広告をプロデュースするクリエイティブ・エージェンシー。猿人(ENJIN Inc.)ウェブサイトにようこそ。

Mar. 24. 2014

公式キャラクター / 宇宙博2014

2014_uchuhaku_1

2014_uchuhaku_2

2014_uchuhaku_3

2014_uchuhaku_4

2014年夏に幕張メッセで開催される「宇宙博2014」の公式キャラクター "キュリオくん" を、どーもくんでお馴染みのドワーフ( http://www.dw-f.jp/ )と共同で開発。堅くなりがちな宇宙というモチーフを幅広いターゲットにコミュニケーションするため、事前告知やキャラクターグッズに展開。
With dwarf( http://www.dw-f.jp/ ), company known as the founder of the character, Do-mo-kun, co-developed “CURIO-kun,” an official character for the Space Expo 2014 to be held this summer at Makuhari Messe. Taking the cosmic space as motif, CURIO-kun was created to soften the square image of space and appears in various pre-announcements and as merchandizes.

http://www.space-expo2014.jp